خواص بی نظیر شکلات تلخ را بیشتر بشناسید
یکی از شکلات های خوشمزه که به صورت روزانه در میان وعده های خود استفاده می کنند، شکلات تلخ است.این شکلات می تواند یک درمان سالم باشد تا هنگامی که شما به صورت مناسب از آن استفاده کنید. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس می خواهیم درباره خواص بی نظیر شکلات تلخ توضیح دهیم با ما باشید.

خواص بی نظیر شکلات تلخ را بیشتر بشناسید

خرید آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس: یکی از شکلات های خوشمزه که به صورت روزانه در میان وعده های خود استفاده می کنند، شکلات تلخ است. از پرطرفدارترین شکلات هایی که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، محسوب می شود.

شکلات تلخ را به عنوان یک شکلات سیاه می دانند و ساخته شده از میوه درخت کاکائو و چربی و قند است. این شکلات می تواند یک درمان سالم باشد تا هنگامی که شما به صورت مناسب از آن استفاده کنید. یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان است و همچنین سرشار از مواد مغذی  همچون پتاسیم، فیبر، روی، سلنیوم، آهن، منیزیم و مس می باشد.


کنترل فشار خون

یکی از ویژگی های بارز شکلات تلخ، کنترل فشار خون است. این شکلات تیره می تواند جریان خون را بهتر کند و فشار خون را کاهش دهد. از آنجایی که شکلات تلخ منشا مواد معدنی همچون مس و منیزیم است در نتیجه مسئول حفظ تعادل فشار خون می باشد، به ویژه در افرادی که دارای نوسان فشار خون هستند. شکلات یک ماده غذایی سالم است که از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند. به دلیل فلاونوئید موجود در شکلات تلخ، شکلات فشار خون را به صورت قابل توجهی پایین می آورد و به ثابت کردن آن کمک می کند.


بهترین ضد افسردگی طبیعی

یکی از خوراکی هایی که برای تقویت روحیه بسیار مناسب است، شکلات تیره می باشد. به دلیل منیزیم موجود در این شکلات آرامش بخش محسوب می شود. شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی کاکائو می باشد و بهترین ماده طبیعی برای ضد افسردگی است. مواد موجود در شکلات تلخ سبب بالا بردن انرژی در بدن و همچنین خوشحالی را در مغز افزایش می دهد. از طرفی دیگر منشا تئوبرومین، محرک شناخته شده و همچنین تیرامین و فنیل اتیل آمین، دو ماده شبیه آمفتامین است که با افزایش اثرات ناقل های عصبی در مغز عمل می کند. شکلات یک داروی طبیعی ضد افسردگی است که برخی تاثیر آن را مشابه حشیش می دانند. 


از سکته مغزی جلوگیری می کند

مصرف مداوم شکلات تلخ می تواند خطر بالا رفتن سکته مغزی را کاهش دهد، به دلیل وجود خواص فلانوئیدهای موجود در این شکلات که نوعی آنتی اکسیدان هستند. فلانوئیدها می توانند سبب کاهش چسبندگی خون شوند و از لخته شدن خون جلوگیری کنند که به نوبه خود در پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی مفید است. هفته ای یک بار با مصرف شکلا تلخ جریان خون در مغز را بهبود ببخشید.


سطح کلسترول را کاهش می دهد

کاکائوی موجود در  شکلات تلخ می تواند برای کاهش کلسترول منفی یا چربی خون موثر باشد که  بدلیل کاهش سطح کلسترول از خواص بی نظیر شکلات تلخ  می باشد یکی از دلایل  بسته شدن رگ ها و دیواره های داخلی شریان ها کلسترول منفی می باشد و مانع عملکرد مناسب آن ها می شود. آنتی اکسیدان های قوی موجود در شکلات تلخ  خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهند. شواهد نشان می دهند کاکائو سبب افزایش کلسترول مثبت می شوند. پایین بودن سطح کلسترول منفی و بالا بودن سطح کلسترول مثبت می تواند از حملات قلبی پیشگیری کند.


قدرت مغز را افزایش می دهد.

از دیگر خواص بی نظیر شکلات تلخ می توان به افزایش عملکرد مغز اشاره کرد. براساس مطالعات صورت گرفته شکلات تلخ می تواند جریان خون را در مغز تا سه ساعت افزایش دهد. به علاوه سبب بهبود حافظه کوتاه مدت و سطح هوشیاری می شود. همچنین مقدار بالای فلاوانول ها موجود در شکلات تلخ عملکرد مغز را برای افرادی که از کم خوابی رنج می برند تقویت می کند و حتی با افزایش گردش خون اثرات پیری را کاهش می دهد. کاکائو موجود در این شکلات سبب تقویت حافظه نیز می شود.


منبع آنتی اکسیدانی

یکی دیگر از خواص بی نظیر شکلات تلخ که می توان به آن اشاره کرد آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ساختاری است که در همه مواد غذایی می توان یافت کرد. یکی از عوامل برای مبارزه با بیماری های خطرناکی همچون سرطان، آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها این توانایی را دارند که باکتری ها، سموم شیمیایی ورادیکال های آزاد را در بدن خنثی کنند و از به وجود آمدن واکنش های اکسداتیو توسط رادیکال های آزاد پیشگیری کنند. مصرف شکلات تلخ می تواند علائم بروز سرطان در بدن را نابود کند و از پیری زودرس مخصوصا پوست پیشگیری کند.


سلامت دهان و دندان

یکی از روش هایی که سبب افزایش سلامت دهان و دندان می شود، مصرف شکلات تلخ است. از آنجایی که شکلات های شیرین دارای مقدار زیادی شکر هستند، اما شکلات تلخ ماده ای به نام تروبرومین در خود دارد که سبب افزایش سلامتی دهان و دندان می شود و می تواند برای مبارزه با پوسیدگی موثر باشد. مصرف شکلات تلخ  فعالیت های باکتری های دهان و دهان را کاهش می دهد و سلامتی آن ها را تضمین می کند. اما این نکته را فراموش نکنید که بعد از مصرف شکلات دندان های خود را مسواک بزنید.


محصولات متنوع در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس










برچسب ها: شکلات تلخ

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام